måndag 13 april 2009

happy easter

fantastiskt god påskfrukost hemma på grimmered. Strålande vackert väder, vackert dukat bord och mycket trevligt sällskap. Frukosten sträckte sig från innan ett till nästan klockan fyra. Det är helt klart ett bra betyg för en lyckad förmiddag. Jag låter bilderna tala för sig själva.
Buffén

Ägg

Äggröreägg. Grymt god äggröra

Galaretka

Kräftor

Mormor med sin favoriträtt. Efterrätt.

Och Tyson som önskar att han kunde få lite efterrätt.

Jag hoppas mamma och pappa hade lika trevligt som vi, och inte stressade allt för mycket på vägen att nå dit. Jag vet att jag är dålig på att göra egna traditioner, bjuda hem till mig och sådant. Men jag dokumenterar allt och lovar att det kommer inte glömmas bort.
I vilket fall som helst. Tack för en jättefin påskfrukost.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
Visst, var det lite stressigt på morgonen, för du vet att jag är perfektionist. Runt 12 slappnade jag av något när jag insåg att det är nästan familjen som kommer och de flesta är förstående. Resten av dagen var bara mkt trevlig. Som vanligt är det mkt mat kvar. Det var roligt att ni kunde komma för att äta och umgås med oss. För mig är det mkt värdefullt. Det var synd att ni inte kunde smaka den fantastiska lammsteken som pappa åstadkommit, den var gudomligt. Även mormor tyckte om den fast hon tycker mycket illa om allt som har med får att göra. Det bästa är att igår åt hon fransk getost utan att veta om det. Jag har inte sagt nåt, känner mig taskigt, men det är bara bevis på att man har massa fördomar som inverkar på ens liv. Men nu är påskhelgen slut för denna gången. Nästa tillfälle att träffas är den 1 maj för fredag blir ledig. Pussar