söndag 22 november 2009

nya smaker

söndagar är oftast samma sak som sega och jobbiga dagar och idag var inget undantag. Sov till elva, åt frukost och sov lite till. Mickes familj var här och hälsade på och jag glömde höra av mig till syster och gjorde henne arg.

En bra sak har jag lyckats med iallfall (förhoppningsvis två) och det är att laga mat. Gjorde lammfärsgryta med med kardemumma, saffran, aprikoser och hur många andra kryddor som helst. Smakade väldigt väldigt gott. Jag var mäkta nöjd med mig själv. Och jag håller på med ett hemligt bakprojekt. Återkommer med bildbevis men jag kan avslöja att det är gult och börjar med lusse.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yummy yummy. Jag har bara ätit frukost. Varför bjuder du inte oftare på dina goda rätter. Puss

Mikael sa...

Mycket god och ny smak. Grym lunchlåda!