måndag 12 maj 2014

planerat/oplanerat

helgen har förflutit i snabb takt som vanligt.
Vi hade tänkt göra vissa saker, som vi inte hann med. Sen hade vi inte tänkt göra andra saker, som visade sig vara supertrevliga. Och sen missade vi att planera in tredje saker, vilket var väldigt obra. Men på det stora hela. En mycket bra helg.

Även om fredag började trött trött. Jag kom hem klockan fem från jobbet. Mötte Micke på väg ut genom dörren till Cross Fit. Sen middag, yoga med Simone. Mamma kom en liten stund och sen somnade vi alla runt tio.

Lördag skulle vi fixa lite i lägenheten samt köpa färg. Vi köpte färg. Men sen hängde vi på Grimmered på spontanpizzamiddag, göra kullerbyttor och stå på händer i trädgården och träff med Ewa och Sammi. Mycket mycket trevligt. Trodde Simone skulle däcka efteråt hemma. Men hon somnade inte förren efter elva. Inte helt super. Men ja, man kan inte få allt.

Söndag var mer fixa med lägenheten inplanerat. Och träning. Men i och med att barnet inte sov på natten så blev det ingen träning på morgonen. Istället inplanerad klättring. Och sista långrundan inför Göteborgsvarvet. Miss i kommunikationen att jag hade inplanerad brunch också.
Klättringen iallafall. Superkul. Efter att ha övertalat Simone att pröva så var det svårt att slita henne ner från väggen. Och gråt och tandgnisslan när klätterskorna skulle lämnas tillbaka.
Och löpningen gick bra. 19km i 6,45min/km takt. Känns ok för varvet. Min enda oro är att jag verkar ha överansträngt ljumsken och har för tillfället väldigt ont. Jag hoppas verkligen att det går över.
Hon vågade sig högre och högre
Ibland skulle Rosalinn också följa med upp
Mickes fina fina bildserie på saftpausen. Här får Katten en klunk
En bit av Delsjön, springandes på väg hemåt

Inga kommentarer: