måndag 17 augusti 2015

telefonlös

Min telefon dog. Skärmen förvandlades oförklarligt från fullt fungerade till svart med stjärnhimmel under tiden då jag fraktade mig själv från jobbet.
På kontoret, funkar. Stoppar den i fickan. Kommer hem, funkar inte. Well, sånt händer.
Vad som är intressant är att jag har varit utan telefon hela helgen. Inte så betungande för jag har använt Mickes jobbtelefon och kommunicerat via Facebook.
Nu har jag en lånetelefon. Så jag har tillbaka mitt nummer.
Problemet är att lånetelefonen är en gammal Nokia.
Från 90 talet.
Jag sträcker mig så långt att den har färgskärm.
Thats it.
Jag kan ringa.
Och skicka sms.
Men.
Nu har jag inga telefonnummer.
Inga kontakter.
Inget internet.
Inget Instagram.
Inget Facebook.
Ingen kamera.
Ingen mail.
Nada av det jag brukar använda telefonen till.
Jo, jag kan ringa.
Ska bli mycket intressant.

Inga kommentarer: