onsdag 10 mars 2010

lösningen på allt = en ny garderob

Det fina vädret som lyste upp både Göteborg och mitt humör i helgen är som bortblåst. Det är grått, isigt, kallt och rått ute nu. All hopp om våren har försvunnit i dimman. Jag bläddrade igenom lite gamla kort från förra året och upptäckte att första utomhusklättringen var 15 mars i fjol. I t-shirt. Om inte ett mirakel sker så lär det inte hända i år. Och då pratar jag vädermässigt. Jag är alltför mycket lik en badboll i min kroppsbyggnad för att kunna klättra överhuvudtaget.

Vi gjorde en grymt bra insats igår och åkte till IKEA för att inhandla garderober till vår ”walk in closet”. Micke var mycket tapper och bar, lyfte, släpade och mätte. Jag åkte mest med på vagnen. Gäller ha nytta av badbollen när man kan.

Men Ikea är alltid en pers och jag var helt slut på kvällen efteråt. Dock fick vi garderoberna levererade samma kväll så nu kommer alla våra problem vara lösta i helgen. Förvaring… the God av för mycket prylar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det Micke på bilden?

Mikael sa...

That's me=)