lördag 6 mars 2010

äntligen lite tid

ett tag sen jag hade tid att sätta mig ner och skriva någonting. Det här med att skära ner i arbetstid när man är höggravid funkar inte riktigt. Jag jobbar mer än någonsin. Mer att göra än på länge, en ny tjänst, problem med kommunikationen på företaget, ingen att lämna över arbetsuppgifter till, finnanskris och så vidare. Det tar aldrig slut. Jag var lite osäker på vad jag skulle tycka om att inte gå till jobbet på ett tag. Men just nu känns det som ett helt ok alternativ.

Strålande väder idag. Kallt med djupblå himmel. Våren känns fortfarande avlägsen, men nånstans innerst inne vet jag att den måste komma. Jag längtar.

Mamma och jag var på stan och shoppade bebiskläder. Eller snarare så var det mest mamma som shoppade. Jag känner mig fortfarande grymt oförberedd för ett barn. Har ingen aning om vad jag ska vänta mig eller vad det kommer att behöva. Fantastiskt bra med shoppinghjälp. Hade nog inte lyckats själv. Tack så mycket!

Och angående bebiskläder. Jag kan inte påstå att urvalet är så väldans stort. Det mesta är antingen tråkigt, eller extremt stereotypt. Antingen rosa och gulligt eller blått och tufft. Var är alla andra färger? Vill man undvika köpa saker i rosa eller blått fick man leta lite extra.

Det hanns även med något som antingen är årets sista semla.

strålande sol och is på kanalen

ett gäng kläder

små små strumpor

2 kommentarer:

Mikael sa...

visst var det fantastiskt fint ute idag! Och fina och roliga daltonkläder blev det också. Bra jobbat av er, minus poäng på mig som inte var med. Ska kompensera det på ngt sätt.

Anonym sa...

Hej, Det var en rolig dag. Kändes nervöst inför inhandlande av bebiskläder. Stor ansvar blandad med happening, inte riktigt realistisk upplevelse. Kafeteria kändes mer jordnära. Jag håller med dig, tråkiga kläder, två färger och mkt litet utbud. Nå väl hoppas vi hittar roligare kläder, kanske i Polen. Jag får göra en kucken. Pussar och kramissar