söndag 7 november 2010

varning: inga bebisbilder



Fredag dag. Mycket och stressigt på jobbet. Fredag kväll. Trerätters middag hemma hos Chris. Räkor med chilli, inbakad fläskfilé och päronpaj. Alldeles för mycket som vanligt. Och mycket gott. Vid åttatiden åkte jag hem för att lägga Simone medans Micke stannade kvar för filmkväll. Mina föräldrar kom förbi och hjälpte till med kvällsmat, kvällsbad och läggning. Och Sim var på sitt fina fina kvällshumör. 





Lördag sen. Efter en veckas envetet deprimerande regnande blev det äntligen soligt. Vaknade tyvärr trött och med ont i huvudet men det var ingen som inte en kopp kaffe med vispgrädde inte kunde bota. Sen packade vi ihop bebis, mackor och varm choklad och åkte ner till havet för att fotografera lite.
Solnedgånen via vidvikel

 Det var folk på stranden som släppte iväg ballonger fyllda med varm luft. Mycket stämningsfullt.




På kvällen kom Anna förbi och jag gick ut och dansade för första gången på över ett år. Tror inte jag har dansat ett steg sen vårt bröllop för över ett år sedan. Även om jag inte var det minsta sugen innan då sängen hägrade så blev det grymt roligt. Massa dansande. Bra musik och mycket folk att titta på. Jag var hemma till nästan halv tre. Och med tanke på att Sim vanligtvis går upp vid sex var det ett bra betyg för festen. Men jag fick trots allt sova länge eftersom Micke gick ut på morgonpromenad på söndagen för att handla frukost. Very nice. Och Söndagen då. Spenderades inte med sådana onödiga saker som städning eller handla mat. Istället tog vi en promenad hem till Carolina och Roger. Lunch och efterrätt, bebisprat och jobbprat. Mycket trevligt och många skratt.

Så vi har en smutsig och ostädad lägenhet. Ingen mat whatsoever i kylskåpet. Men är trötta efter en väldigt trevlig helg.

1 kommentar:

Mikael sa...

Nice helg indeed, utflykt och träffa kompisar. Jag tyckte det var kul att du kom ut och dansade också, även om jag tycker om att ha dig hemma med mig med.