söndag 5 februari 2012

förkylt

helgen har varit lite off. Lite blandat. Lite sådär. Mest för att både jag och Micke är förkylda. Inget allvarligt egentligen. Men jobbigt, snorigt, ont i halsen, lite tröttare än vanligt, lite kortare stubin än vanligt. Och det märks. Men vi har iallafall hunnit se två filmer. Adjustment Bureau och Sucker Punch. Första bra, andra sådär. Vi har tatt en runda på stan och jag har köpt en klänning. För övrigt så är det nog den kallaste helgen hittills. -16 grader på hustermometern. Brrrrr. Vi har tittat på kopiösa mängder Mumin, samt Råttan som lagar mat (Råttatouile) Simones andra favvo. Vi har handlat mat, och jag har lagat den. Mamma och pappa har varit och hälsat på med en god kaka. Sammanfattat sådär, en hel del trevliga saker. Trots att det känns som om man gjort inget alls.
Det kanske inte syns på bild. Men det är väldigt väldigt kallt ute. 
Jag vill ha pannkakor. Nej jag. Nej de är mina!
Om man säger till Sim att le för kameran ser hon ut såhär
För övrigt så erbjöd jag mig att jag skulle lägga Simone för en gångs skulle. Micke gör ju det varje kväll. Och han kändes lite hängig ikväll, och jag hade bra feeling att det skulle funka fint med läggningen. Det slutade med en nästan två timmar lång brottningsmatch där jag mestadels försökte få Simone att inte rymma från sängen. Hon ville absolut inte att jag skulle läsa, slet böckerna ifrån mig och kastade bort dem. Sen när jag släckte ljuset ville hon läsa. Jättemycket. Och absolut inte sova. Och helst krypa iväg långt bort. När Micke kom och löste av mig vid halv tio var jag inte lika pepp och full med tillförsikt längre. 

Inga kommentarer: