söndag 18 augusti 2013

första helgen efter semestern

första veckan efter semestern tillbaka på jobbet. Blandade känslor. På ett sätt. Gött att få tillbaka rutinerna. Fundera på framtiden, komma igång med träning/matlagning/vardag. På nästan alla andra sätt. Noooo!! Vill inte ha höst, kallt, blåsigt, mörkt. Vill ha mera sommar, mera ledighet och slappa dagar. Det är alldeles för lite med ynka tre och lite till veckor. 
Jobbveckan gick som i ett töcken. Tror inte jag vaknade till en enda gång på riktigt. Dock har jag lyxen att få middagen serverad varje gång jag har kommit hem från kontoret eftersom Micke inte börjar jobba förren September. 
Helgen välkommnade mig med en förkylning. Taggtråd i halsen, bomull i huvudet, överkokt spaghetti i musklerna. Inte riktigt frisk, men inte tillräckligt sjuk för sängläge heller. Bara tråkigt halvsjuk. 
Helgen ändades åt slappning på förmiddagarna och aktiviteter på eftermiddagarna. 
Lördag; spontanbesök med tillhörande Honeygrampresent från Ewa och Sammi och sen Lisebergsbesök med Carolina, Roger och Alice. Simone och Alice är så himla söta nu. De kramas och busar och leker hela tiden. Simone var helt slut av trötthet efter tre timmar i Kaninlandet. Söndag: RixFM spelning på Götaplatsen med Anna och Therese. Simone uppenbarligen nöjd. SKA INTE THERESE FÖLJA MED MIG OCH LEKA! JAG VILL LEKA MED THERESE I MITT RUM. Vi såg inte så mycket av spelningen eftersom det var väldans hög volym och vi hade inga hörselskydd. Men förutom att vi blev lite dränkta av regn var det en mycket trevlig eftermiddag. 
I väntan på resten av sällskapet
Farfarsbilar 
Den här åktes ett flertalet gånger 
På söndagen var det rätt så blåsigt
Och rätt så höstigt
Och sen började det regna 
Men vi hade kul ändå

Inga kommentarer: