torsdag 26 december 2013

En shiny kväll

I ett blink är julen över. Alla dessa förberedelser och all denna laddning, planering, shopping och så är det över på ett par timmar. Ett par mycket trevliga timmar i och för sig. Men ändå. 
Vi firade jul på Grimmered i år igen. Jag, Simone och Micke, Ewa, Sammi och Tyson och mina föräldrar. Julskinka, hundratjugo pierogi och en hel torsk från oss samt resten av maten och alla förberedelser från mamma och pappa.
Vi åt och åt tills magen stod i fyra hörn och vi kunde inte titta åt mat längre. Vi pratade, öppnande julklappar, lekte med julklappar, klappade och matade Tyson, åt lite till och hade det väldigt bra. 
Fantastiskt god mat, roligt prat och sällskap och massa fina fina presenter. Vi firade Jul tills ett på natten och alla blev trötta förutom Simone som lyckades hålla sig piggast och vaknast av alla. I år var hon verkligen med hela julen, hade laddat massor innan och var mycket laddad.
Det blev en hellyckad kväll. 
Simone presenterar Julkrubban
Vi började med ett gäng förrätter innan de tolv andra rätterna
Middagen börjar
Jag
Simones näst bästa present. En alldeles egen koja
Mellan rätterna
Mycket fin julgran
Vi hade till och med en jultomte
Simones allra bästa present 
"MIN SÖTA LILLA TJUMPET"
PJECIS VAD JAG ÖNSKADE MIG, OHHH
Vi hade även en extratomte

Inga kommentarer: