onsdag 23 april 2014

flera långhelger hade varit önskvärt

Påskhelgen är över, och den överraskade med riktigt vårväder nästan alla dagar. Riktigt riktigt skönt. Jag har nästan glömt hur det känns att gå ut utan tjocka kläder, halsdukar och jackor. Glömt hur det känns att sitta ute och dricka kaffe utan att frysa häcken av sig. 
Det känns väldigt bra. 
Vi lyckades trycka in massa aktiviteter över helgen. Trots att det bara är två extra dagar ledighet kändes det mycket längre. Välbehövligt så. Jag behöver verkligen en energiboost. 

Långfredagen ägnade vi iallafall åt att hänga tillsammans med Tuva, Maria, David och Alfred i Botaniska trädgården. Det var inte en av de dagarna som var riktigt varm. Men vi hade det roligt ändå. Körsbärsträden blommade. Tuva och Simone lekte jättebra med varandra och vi andra hann både med att promenera, dricka kaffe och prata massor. Samt äta Indiskt hemma hos oss och slappa lite medan Tuva och Simone lekte. Eller jag och Micke fick slappa. Inte så mycket Maria och David eftersom Alfred var lite rastlös. Men snart så kan han nog också vara med och leka.

Påskafton åkte Simone och Micke upp till stugan i Dalsland. Jag stannade hemma för att samla lite energi. Tillbringade dagen med att gå på stan med Ewa och Sammi. Minst tre pauser för kaffe och mat och glass hann vi med. Inte illa. Sen på kvällen löpning i Safjället och film och ostar i soffan. En dag kanske inte räcker helt och fullt att vila upp sig på. Men den här dagen kom långt. 

Påskdagen gick mestadels åt att städa lägenheten och fixa mat för Annandag Påsk då vi hade planerat Simones försenade födelsedagsfirande. 

Pajer och kakor och grönkålschips. Jag tror att alla gillade det. Födelsedagsfirandet gick strålande med en massa fina presenter och en väldigt uppspelt Simone. Det blev en lite gråtkris då hon vägrade äta paj och försökte spotta ut hela munnen på golvet istället för på tallriken. Men det gick över snabbt och jag tror att Simone var väldigt nöjd iallafall. Och det är det viktigaste. 
Dock så beklagade hon sig väldigt mycket att det inte var några barn med. Börjar bli viktigare och viktigare det där. Att hänga med kompisar. 
Och för att göra helgen extra lång och bra så stannade Elisabeth och Dag kvar och passade Simone medan jag och Micke fick en lång joggingrunda tillsammans. Solen sken och jag kände mig inte superklen. Riktigt nice.
Preparing for takeoff
Vi höll oss varma med massa spring 
Kaffe och bulle paus 
Simone fick jättefina presenter från Tuva
Alfred var också med
Det var mycket rosa
Betänk att den stenen lutar precis över vattnet
Man såg nästan att det växte så det knakade
Edamame bönor på restaurang tillsammans med Ewa och Sammi

Jag har inte så många bilder från kalaset. Men här är iallafall den klassiska "blåsa ut ljusen" bilden

1 kommentar:

Mikael sa...

Trevlig helg, helt klart. många fina kort! Och Simone ser verkligen lycklig ut på bilden med kaffepaus.