tisdag 25 november 2014

I can see the light

Äntligen skiner solen igen. Iallafall under några timmar idag. Hade egentligen tänkt att vara på kontoret klockan tolv. Men med tanke på vädret så sköt jag upp det hela lite och valde att gå på långpromenad i skogen istället. Jobbar mycket hellre när det är mörkt som en sopsäck ute än när solen skiner. Strålande fin dag. Och jag hade verkligen inte lust att vända tillbaka hemåt.
Hopp över stock och sten. Eller stam i det här fallet
Kluriga träd
Spiken fick syn på en kajak och började yla
Och sen sittstrejkade han när han insåg att vi var på väg till bilen

Innan den här trevliga promenaden var jag på BVC med Simone. Jag vill att hon ska göra ett allergitest för att utesluta att den evinnerliga snuvan hon har inte i själva verket är hundallergi.
Testet är ett blodprov. Som man tar i armvecket. Det gick väl sådär. Simone var jätteduktig i och för sig.  Trots en del gråt och vridande gick hon med på att ta blodprov. Men sedan lyckades inte sjuksköterskan ta något blod. Hon missade ådran första gången. Och andra gången. Sen tyckte Simone att det var nog.
TA BOJT DEN HÄJ NÅLEN FJÅN MIN AJM. NUUUUU. JA VILL GÅ HEJIFJÅN
Och sen började hon gråta och sparka och vrida sig som en ål. Som tur gick det över fort och hon valde klistermärke och berättade stolt på förskolan att hon har tagit blodprov. Tyvärr måste vi gå tillbaka och göra om det eftersom de inte lyckades få något blod till slut.

Inga kommentarer: