onsdag 29 juli 2009

dinner 22

vi var ute och åt ikväll för att fira Mickes födelsedag. På ett ställe på södra vägen som heter Dinner 22. Det var riktigt bra, jag kan varmt rekomendera ett besök. Stället var väldigt mysigt med vita väggar och murriga fondtapeter. Personalen var trevlig och verkade kunnig och maten presenterades mycket proffsigt på ett sätt som gjorde en mycket hungrig. Och coctaillistan var minst sagt välfylld.


Jag åt biff tartar som förrätt.

Med stark senap, hackad rödlök och riven pepparrot. Och äggula på toppen. Mycket gott.

Micke åt löjromstoast.

Enligt honom mycket gott.

Huvudrätt för min del blev Cajunsotad tonfisk med Pernodbräserade pilgrimsmusslor på en bädd av citrusrisotto.


Och Micke åt Angusbiff med tryffelbearnaise, har dock ingen bra bild att visa upp.

Och ostar till efterrätt


På det stora hela, riktigt bra mat, trevligt ställe med bra personal till helt facila priser. Som Arnold säger "I'll be back"

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, det var en riktigt bra middag tycker jag, är också mycket nöjd.Det blir fler tillfällen där hoppas jag. Om inte annat får jag ju ta och bjuda igen vid tillfälle:-)
Angående gårdagens ilägg så tycker jag att underklädesfronten är nog ett av de områden där sexismen stortrivs. Kvinnor ska ha matchande, sexiga och framförallt dyra. Den största variationen du ser i killhyllan är kvalitet och en viss humor. Utöver det är det inte så mycket valmöjligheter.
Inte för att jag egentligen klagar men rättvist är det inte.
Tänker på den stackars killen i affären som fick betala kalaset för sin kvinna där, säkerligen med anledningen att "det var för hans skull". Även om jag kan svära på att kvinnor har minst lika mycket nöje, om inte mer, av sina sexiga underkläder.
Alla har vi ju en viss självbild att leva i...
/Micke