lördag 25 juli 2009

sommar på jobbet

det är väldigt tomt på jobbet under sommaren. Ibland är det skönt, men oftast är det stilla och tråkigt. Motivationen har svårt att infinna sig när det är tyst och utan stress. Jag behöver en viss mått av deadlines, av action, av saker som måste göras helst igår för att kunna prestera bra. Annars blir jag uttråkad och väntar ofta till sista sekund för att åstadkomma något. Det skapar en viss artificiell stress, men roligt är det inte.

Dock en fördel med att det är tomt är att det finns gott om tid att lyssna på sommarpratare. Idag var det Herman Lindqvist. Mycket bra sommarprat. Han berättade om livet och kärleken och om hur rolig Kronprinsessan Viktoria är på ett sätt som fick mig att skratta högt flera gånger. Kan rekommendera.

Annars är det fredag och jag har ätit en halv pizza med vitlökssås och två bitar kladdkaka med vispgrädde. Och kört MC på morgonen. Landsvägskörning. Helt annorlunda och mycket roligare än i stan. Vi var och körde ute på Hisingen åt Säve till. Och där är det verkligen landet. Kossor och får i hagarna, små röda lador med höbalar utanför. Ser väldigt idylliskt ut.

Ikväll är det bio. Harry Potter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, Delar dina tankar om att jobba på sommar. Jag också saknar stress men samtidigt det är mkt. skönt att kunna jobba undan "surdegar" som man annars hinner inte med under året. Man kan komma lite senare till jobbet eller gå lite tidigare. Åka till stan på lunchen, köpa en divan som jag sist gjorde, ta längre ficka med en arbetskamrat för att ta reda på att man få låna två uppblåsbara madrasser för gästerna som kommer till dottersbröllop. Pussar mama