fredag 31 juli 2009

somebody else

det med att man har en bild av sig själv av hur man borde vara. Eller hur man skulle vilja vara för att bli just den där fulländade människan. Jag har en bild av mig själv, en bild som inte går ihop med verkligheten.

Jag skulle vilja vara en som tar långa söndagspromenader och stannar på fik för att dricka kaffe, en som skriver dikter när regnet faller och tänker djupa tankar om natten. Jag skulle vilja inreda min lägenhet med fina saker från loppmarknader jag besöker varje helg, ta vackra fotografier som jag ramar in och hänger på väggarna. Jag skulle vilja ha många vänner som jag träffar vilken dag i veckan som helst för att dricka té, jag skulle vilja uppskatta poesi och svartvita filmer med Sophia Loren. Jag skulle vilja ha storslagna drömmar och planer och uppskatta känslan av att ha ett mål. Kunna skriva vackra texter och ha spännande saker från mina många resor att berätta om.

Men ärligt. Den bilden. Not even close. .

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker inte alls du är långt ifrån den bilden av dig själv.
Största skillnaden mellan det och verkligheten är väl att det krävs tid, pengar och ork för att underhålla den. Inte alltid man har det...

/Mikael