fredag 26 februari 2010

Islossning


Isen har släppt på kanalen och flyter i stora sjok ut i havet allt droppar och stora plöar har bildats runt varje dagvattenbrunn. Förhoppningsvis håller plusgraderna i sig, och vintern tar slut. Jag längtar efter torr gruskorning asfalt, efter att kunna gå ut i converse och skinnjacka, lukten av gräs, ljudet av fåglar och alla andra klichéer som har med våren att göra. Just nu är det mest grått.
Fredag på jobbet efter fikat är det tommaste som finns. Alla packar ihop, planerar helgens festande, umgänge, kompisar, pojkvänner, dejter. Jag är mest trött. Ska åka hem. Kanske köpa tidningar. Å andra sidan kanske inte för snygga kläder gör mig mest deprimerad. Jag kommer nog mest äta chokald och vänta på micke.

2 kommentarer:

Mikael sa...

Mycket fin bild tycker jag. Underbart när våren kommer håller jag med om. Hoppas du kan njuta av att ta det lugnt en fredag hemma. Tv-spel, film, bok, te, choklad, tofflor, dalton och en filt.

Anonym sa...

Hallo are you there? det var jätte länge sedan jag sett ett nytt inlägg från dig. Saknar dem. Love mamma