fredag 17 september 2010

bara för att komma ihåg dagen

hösten har kommit till Göteborg. Och med den återigen typiskt göteborgsväder. Regn, regn, lite uppehåll och mer regn.

Igår så gick jag och Sim ner på stan för en lunch med mina kollegor. Mycket trevligt. Har inte varit på jobbet på så länge att jag har glömt hur mycket jag tycker om mina kollegor. Vi pratade lite jobb, lite barn, lite skvaller, sådär om livet i allmänhet. På vägen hem började det ösregna (såklart) så vi gjorde ett litet stopp på biblioteket och lånade en hel drös med böcker. Min intention är att fortsätta läsa iallafall en del av det jag hann med i Schweiz. På kvällen gick jag ut och sprang. Första gången sen Midnattsloppet förra året (augusti). Jag var i bättre form än jag trodde. Sex kilometer gick utan större problem. Men idag. Oh my God. Jag har muskelvärk i benen, i fötterna och i magen av alla ställen. Men skönt var det.

Har försökt i två dagar nu att ersätta ett ammningsmål med gröt. Igår gick det väl sådär kan man säga. Sim slog till koppen med gröt så att både hon och jag var helt täckta av klibb. För att inte tala om hur köket såg ut. Jag tror inte så mycket av gröten faktiskt hamnade inne i henne. Idag gick det marginellt bättre. Men fortfarande ingen gröt in i bebisen. Sötpotatis däremot, det tycker hon om. Ska försöka krydda gröten med äpple eller päron kanske. Eller kanel.

Idag blir det kaffe med Tessan. Hon jobbade sin sista dag igår och ska ha bebis nångång snart.

Fick en rolig pin på vägen hem. Mycket fyndigt.

Inga kommentarer: