söndag 15 januari 2012

om mer än halva helgen är bra borde det ändå vara godkänt

söndag kväll. Igen. Det är redan mitten av Januari, hur har det gått till. Januari, var har du tagit vägen. Vi skulle ju hitta på massor tillsammans. Men hittills. Not so much. Och nu är helgen slut. 

Fredagen. Hemma i bra tid från jobbet. Leka med Simone, titta på Mumin, äta kvällsmat, äta ostar, slappa, titta på film. Ungefär som en fredagkväll burkar vara nu för tiden. De bra fredagkvällarna iallafall. 

Lördag vaknar Sim tidigt tidigt. Hon skuttar upp och ropar efter Mumin, Micke kravlar efter och jag sover vidare. Sovmorgon. Mmm. Vädret är fint, men vi har vissa svårigheter att besluta en handlingsplan. Gå ut, inte gå ut, jag vill träna, Micke känner sig krasslig, stanna hemma, men solen skiner. Obeslutsamheten är stor. Till slut kommer vi ut för en promenad ner till hamnen och runt i stan. Olika förväntningar och osagda planer hänger dock över oss. Jag vill stanna och ta en kaffe, Micke är trött och har inte lust, Micke piggnar till, jag har ont i huvudet, Micke är pratsam och på bra humör, jag är grinig och sur. Och så vidare. Rätt så onödigt, men tyvärr svårt att komma ur när man är mitt idet. Dock lyckas vi med en tur till bibblo och ett stopp på lekplatsen. På kvällen vägrar Sim somna, jag somnar på soffan innan Micke kommer ut och det blir inget mer sagt eller pratat. Ibland går dagar inte riktigt som man vill. 

Söndag. Börjar bättre, med bebis som sover till nio. Sen brunch med Ewa och Sammi på Park. Gott och roligt. Sim är på strålande humör hela en och en halv timme vi är där. Måste verkligen gå ut och äta ut med henne oftare. Både vi och hon tycker det är kul. Och det är bra att få in vanan liten så man faktiskt kan gå ut med henne utan att det blir jättejobbigt. Promenad hem, bebis sover i vagnen och jag och Micke är varken trötta eller sura, så vi hinner prata med varandra utan avbrott i en timme. Händer inte allt för ofta. Pausa lite hemma för en sväng med Mumin, sen åker jag och Sim till Grimmered för lite Bibi och Andej (som Sim kallar pappa (min)) lööv. Lite mera mat, såklart, massa kramar och pussar. Ett bad i djupt vatten, kaffe och choklad. Alltid så väldigt trevligt att åka hem till föräldrar. Nu är klockan snart elva, Micke är på bio, Sim sover och jag bloggar och lagar mat. Så kan det va. 

Lunch på kylskåpsrester. Ärtor, makaroner och halloumi.
Café vid Kronhuset (där vi inte stannade)
Sim gillar bibblo
Lekplatshäng  i mörkret.
Morgonmumin
Lång kö till maten 
Men väl värd att vänta på. Lägg märke till att halva bordet inte håller sig till sina tallrikar
Och så här så jag ut

1 kommentar:

Anonym sa...

Grymt bra kamera du har;-) och ja, jag hade en "bad hair day"

/Micke