onsdag 21 mars 2012

my löööv till killar som jobbar på verkstad

Kände att det var dags att vårtvätta bilen lite, så jag gick ut på lunchrasten och över parkeringsplatsen till Volvoverkstan som ligger där. Efter att ha tvättat och dammsugit gick jag in till verkstaden på ren impuls för att fråga ifall det är tädnstift som behövdes byta på bilen. Killen sa att han kunde följa med ut och titta. Efter spanat lite under motorhuven och tittat anklagande på mig när han hört att jag kört på tre cylindrar i ett par veckor konstaterar han att det inte är tändstift men en tändspole som behöver bytas ut. Han bara "jaa, vi jobbar ju inte med Renault alls ju. Men jag bytte precis ut min morsas tändspolar, och det var bara två som var dåliga.. Hmm, ja du kan ju köra in så fixar jag det åt dig". Sagt och gjort, in i garaget, skruva lite fixa lite och vips, bilen funkar som ny igen. Jag frågar vad jag är skyldig. Han ba "ja, som jag sa vi gör ju inte Renault. Du får väl komma förbi med lite fika nångång." Vad är det med verkstadskillar och fika. Just asking. Men bilen är fixad och jag får väl gå hem och baka kanelbullar.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lenistwo wylazi z kazdego kata.
Ale to rozumiem bo samochody to nie twoja ani Mikke hobby.


Czy zmieniasz takze däck till sommar däck?

scarecrow sa...

Det är planen. Förr eller senare...
//anna