onsdag 10 juli 2013

snabbesök i Kraków


medan Micke roar sig i Norge åkte Bibi, Simone och jag till Kraków för att hälsa på mormor. Ryan Air flyger direkt från Säve och efter 1,5 h flygtur var vi framme. Smidigt och billigt. Mycket bättre än jag väntade mig efter allt snack om hur uselt Ryan Air är. 
30 grader varmt. Kanske 35 uppe på fjärde våningen hos mormor. Alldeles för varmt för att sova bra. Alldeles för varmt för att vistats i en brötig storstad egentligen. Men vi klarade det bra med hjälp av lite glass.  
Vi hängde med mormor och försökte hjälpa henne med allt möjligt så gott det går, gick på lite promenader, en snabb runda runt Rynek, minimalt med shopping, träffa Maciek och sen var det nästan dags att åka hem. 
Simone hade roligt nästan hela tiden. Hon var mycket nöjd med att få åka vagn igen och lekte fint med Baba Ula. Och livnärde sig som vanligt på pretzlar. 
Och jag lyckades vända hennes dygnsrytm till att lägga sig vid midnatt och stiga upp klockan tio. 
På väg på promenad
blev vi fångade i åskregnet
och Simone passade på att stensomna i vagnen.
Vi hittade en larvig larv
Och hängde lite på lekplatsen
Gick på ännu mer promenader
För att äta god glass (Simone vägrade, hon drömde om en Piggelin. Noooo, tycker jag)

Extra god Italiensk Gelato passade alla andra
Här gjorde vi ett till försök. Gick lite bättre. Jag har startat klubben "våga vägra Piggelin"
Och Simone skrapade upp båda knäna under stort drama. Mest efteråt. 

Inga kommentarer: