måndag 10 mars 2014

Stockholmsvår

Mitt i flyttstöket. Eller egentligen innan flyttstöket har hunnit börja gjorde vi en helg i Stockholm. Micke åkte dit redan på Onsdagen för jobb, och jag och Simone kom efter på fredag kväll. Och en Stockholmsresa visade sig vara ett mycket bra drag. 
Vi bodde på nice hotell under fredag natt. Åt på en mycket bra Peruansk restaurang. Det visade sig att peruansk mat ligger högt i topp av kulinariska upplevelser tillsammans med Fransk, Kinesisk och Italiensk mat. Det hade jag ingen aning om. Iallafall. Restaurangen hette Tumi och maten var fantastiskt god. Jag åt en avsmakning av tre olika sorters Ceviche och varje var som en smakexplotion i munnen. Micke måste lära sig göra dessa med sina hälleflundror. Simone åt pommes frittes. Känner att det är fett mycket hennes förlust. 
På lördag förflyttade vi oss till Maria och David. Först träffade jag upp Maria och Alfred och gled runt på Söder i vårsolen. Och sen förflyttade vi oss alla hem till dem. Det var mycket roligt att se Simone och Tuva leka. De fann varandra direkt och bortsätt från några pyttesmå konflikter verkar det som de hade mycket roligt båda två. Och vi andra hade också superbra. 
Mer sådana helresor tycker jag nog. 
Frukost. Tuva äter det mesta och verkade inspirera Simone till att äta både lamm och fetaostsås
Den klassiska leken av "mamma, pappa och storasyster" 
Det gjordes halsband och armband i mängder
Micke gjorde en finfin film
Alfred var med, utan att göra särskilt mycket väsen av sig
Och vi åt lunch ute i solen!

1 kommentar:

Mikael sa...

Grymt bra helg tycker jag! och två bra bilder på mig, det är kul!