söndag 2 mars 2014

a new step

senaste tiden. Sen min födelsedag. Så mycket har hänt. Och så lite. Nästan en och en halv vecka hemma. Först Simone sjuk i feber och influensa. Sen åker Micke bort. Jag är en dag på kontoret och lyckas bli sjuk jag också. Maginfluensa, kramper och trötthet. Inte vältajmat.
Och däremellan. Nästan helt spontant. Helt utan planering.
Köper vi en lägenhet!!
Visning på Söndag. Jag går efter lite tvekan med Ewa och Sammi. Tycker lägenheten är fin, känns bra. Det tycker man ju ofta.
Micke går och kollar på den dagen efter. En extra visning.
Så säg vi, visst, vi kan ge accepterat pris. Why not.
Och dagen efter.
Jaaa!
Ni får lägenheten. Ingen budgivning. Inget krångel.
Ouups.
Och ja.
Nu börjar krånglet.
Sälja, städa, styla, välja mäklare, fixa, trixa, packa, flytta.
1:a april har vi vår nya lägenhet.
Två balkonger, stort kök, stort badrum.
Lovely.
Nya möbler, chill på balkongen. Jag kan ha ett olivträd! Och tomater i krukor.
Längt och stress.
Tillsammans. 

Inga kommentarer: