onsdag 10 september 2014

the perfect setup

idag delade jag och Micke på att vara hemma med Spiken. Och i och med att han jobbade i princip alla sina timmar på förmiddagen, och jag tänkte göra likadant på kvällen, så stannade Simone hemma från förskolan. Det blev ett helt superbt upplägg tycker jag.
Först gå upp tidigt för att göra lite jobb, och dricka kaffe. Sen vaknade Simone, får hon bestämma själv blir det vanligtvis nånstans mellan åtta och nio. Frukost tillsammans i lung takt för att sedan packa in oss i bilen, tillsammans med Spiken så klart, för att åka iväg till Delsjön.
Det var tidigt på morgonen (eller ja, typ halv tio) en perfekt höstdag. Vi hade i princip hela Delsjöområdet för oss själva. Spiken fick springa lös och utforska och Simone och jag plockade kottar ock lekte.
Sen åkte vi hem för lunch. Hur bra som helst.
Micke kom hem vid ett. Och jag åkte iväg till kontoret. Och eftersom jag ändå jobbar mer effektivt på eftermiddagen stör det inte alls att klockan närmar sig sju. Snarare tvärtom. I och med att alla har gått hem kan jag lyssna på musik på hög volym.
Det hade varit grymt att kunna jobba så lite mer oftare.
Spike tyckte det var roligt på stranden. Fastän han blev rädd för ankorna

Solen sken och vi lekte i skogen
Sen på eftermiddagen var det jobbdags


Inga kommentarer: