onsdag 24 september 2014

hösten är nog här

Känns som helgen som har passerat var den sista sommarhelgen. Nu har höstdagsjämningen varit och dagarna är markant kortare och mörkare. Men framför allt gjorde vädret en tvärvändning från 20 grader varmt och soligt till 10 grader kallt och regningt. Det är väl bara som förväntat när det närmar sig oktober. Men jag blir lika besviken varje år. Simone har blivit förkyld och jag har haft på mig min päls. Jag tror det kommer ta ett litet tag innan jag inser att det inte är att bara gå ut i t-shirt längre.
Helgen gjorde vi inte många knop på. En utflykt till Rådasjön. Fantastiskt fint ställe. Kan inte förstå att jag aldrig har varit där förut. Vi har hittat ett ställe vid sjön som inte är den mer populära infarten vid Gunnebo slott, utan en liten parkeringplats direkt ut i skogen. Hur fint som helst och nästan inga människor.
Annars har jag tränat, städat hemma, slappat lite, och Micke har sprungit långt.
Och nu är det redan Onsdag igen.
Så klart att gummistövlarna fylldes med vatten

Vi lekte i träden

Det tar sig med badandet


Varje liten höjd när vi är ute måste han klättra upp på
På söndagen åkte jag och Sim till Delsjön. Inte lika varmt, men fint ändå

Varje liten höjd som sagt

1 kommentar:

Anonym sa...

De är så söta :) Pussar mamma