fredag 5 december 2014

home alone

Micke och Simone har åkt till Bryssel. De ska vara borta tills Tisdag kväll. Just nu känns det som en evighet. Men jag gissar att tiden kommer åka förbi i ett blink.
Men jag är helt ovan vid att vara så sysslolös. Varje dag är det lek, jobb, mat, promenader och träning. Igår plötsligt. Ingen Simone och Micke. Inget att göra. Jag hade gett blod dagen innan, så ingen träning heller. Kvällen sträckte sig oändlig framför mig. Full med möjligheter... Det slutade med att jag lade mig i sängen och tittade på Tv-serier.
Det är lite pusslande med hunden och jobbet för tillfället. Speciellt när Micke inte är hemma. Spiken bör ju inte vara ensam mer än ett par tre timmar. Och i och med att det tar trettio minuter att köra till kontoret så blir det inte så mycket arbetstid på plats. Som tur är kan jag jobba hemma mycket. Och har en flexibel chef. Och bra hundvakter. Men lite pusslande.
Dock. De fåtal dagar nu i November och December som solen sken och jag var ute och promenerade med Spike innan jobbet kändes det fett värt det. Och ensam hemma fast ändå inte. Mycket bra också.
Projekt bokhylla går inte riktigt framåt som jag har tänkt. Om jag ska vara helt ärlig, det går inte framåt alls. Jag har fortfarande stora förhoppningar att vara färdig till julafton. Men jag börjar tvivla. Behöver egentligen typ ett ordentligt ryck. Men på nåt sätt så kommer massa annat i vägen. Men jag har inte gett upp hoppet ännu. Ska försöka lite på egen hand i helgen.
Annars är vädret inte särskilt juligt, trots att alla hus i området försöker hårt med stjärnor, glitter, ljus och granar. Men idag regnar det.
Kvällspromenad till gräddhyllan igår kväll

Inga kommentarer: