onsdag 4 februari 2015

en månad efter nyår

Jag satte ju en liten nyårsplan. En sammanställning av saker jag vill implementera i mitt liv under 2015. Göra ett bokslut på slutet av året räcker inte insåg jag. Då får jag inget tillfälle att ändra eller bättra mig. Så jag ökar frekvensen lite till ett månadsbokslut. Som på jobbet.

Så här nedan kommer mina nyårslöften.
Och hur det har gått.

Släppa på lite måsten. Alltså inte komma hem från jobbet och känna mig stressad över stök eller obäddade sängar. Leder inte till att jag blir glad eller Micke blir glad eller att sängen blir bäddad. Helt onödigt. Släpp det.
Har funkat rätt bra. Det är stökigt. Jag försöker inte stressa upp mig över det. Städar när jag känner att det behövs. Vanligtvis långt efter att det behövs. Men jag stressar inte. Typ.

Bli bättre på att säga ja till sådant som är roligt. Och bättre på att säga nej till sådant som inte är det.
Nja. Har inte fått några erbjudanden. Eller hittat på själv. Varken roligt eller tråkigt. Dock sagt ja till middag med kollegor. Framsteg. Och börjat rolig träning med Simone .

Försöka fånga mer roligheter i vardagen. Gäster som kommer på mat, nån familjetradition som alla tycker är roligt, inte tänka att dagen är över när jag kommer hem från jobbet.
Inte införlivat någon familjetradition ännu. Men hittat på rätt många roligheter. Utflykter med pick-nick. Gäster. Hälsat på Ewa. Sovit över på Grimmered. Lunchat med mamma. Dagen är definitivt inte över när jobbet är det.

•Sätta upp mer konkreta träningsmål => hittills har jag: lära mig stå på händer fritt i ett rum. Kunna göra 6 pull-ups innan Juli. Samt hitta tillbaka till löpningen.
Jepp, träningen prioriteras helt klart. CF många dagar. Löpning har jag börjat med. Försöker stå på händer lite varje dag. Bara pull-ups går uselt

Och yoga såklart. Massor av yoga. Får mig att må bra i alla lägen.
Såklart. Flera gånger i veckan har jag lyckats med.

•Försöka införa date night. Hitta barn/hundvakt en gång i veckan/varannan vecka (eller vad som är sannolikt) och hitta på någonting tillsammans med Micke. Bio, gå ut och äta, träna tillsammans. Behöver inte vara en helkväll. Ett par timmar räcker. Men, do it. Helst kanske dela på initiativen. Jag hittar på någonting ena veckan, Micke någonting andra.
Helt uselt. Inte lyckats göra något gemensamt alls. Jo, vi var och träna tillsammans ett par gånger. Med Simone då såklart.

Så sammanfattningsvis. Januari, som är så grundlägganden tråkig månad. Har lyckats vara rätt rolig ändå. Måste bli lite bättre på det där med date night. Eller day.

Inga kommentarer: