måndag 2 februari 2015

sista i januari

en rolig helg har swishat förbi bara. Lite tråkigt att Micke har varit borta, men jag och Simone har klarat oss ändå. Med rätt mycket hjälp från mamma och pappa.
Efter att ha haft en liten depp på Torsdagen plockade jag ihop min energi lagom till helgen.
Så trots att vädret var rätt så miserabelt packade jag och Simone ihop oss, tog med oss en kälke och hunden och åkte iväg till Delsjön. Vi promenerade, åkte kälke, lekte med isbitar, gjorde snöänglar och bråkade med Spiken. Och avslutade hela utflykten med varm choklad. Det var väldigt roligt. Även om hunden är tonårigt förjävlig och vägrar sitta still utan bråkar, gräver, skäller, ylar och håller på. Vi får helt klart ta betydligt fler "sitta på uteservering" tillfällen så han lär sig chilla lite. Efter Delsjön fick vi besök av Anna. Så eftermiddagen tillbringades med varmt te, ännu mer choklad och massa prat. Och på kvällen åkte vi till Grimmered för mycket god middag.
På söndag var dagens projekt att Simone skulle gå på en prova på Brasilina jiu-juitsu för att se ifall hon skulle tycka det var roligt. Och förvånansvärt nog (egentligen vet jag inte varför jag blev förvånad) tyckte hon det var jättekul. Hon sprang direkt in, var mycket uppmärksam, lyssnade noggrant på instruktörerna och gjorde precis som de sa. Och sen konstaterade hon att det var jättekul och att ho vill börja. Så på Onsdag blir det igen. Kanske jag kan passa på att träna lite samtidigt också. Resten av söndagen hängde vi på Grimmered. Ewa och Sammi kom förbi. Vi åt jättegod middag och slappade lite i allmänhet. Hemma alldeles för sent och fick inte Simone att somna förren 23. Men det var en mycket bra helg.
Våfflor

och varm choklad

Alla lyssnar som små ljus

Simone kunde välta en stor kille redan efter första gången

Uppmärksam på instruktionerna

för att avsluta med lite brottning

Inga kommentarer: