tisdag 12 maj 2015

inte det inlägget jag planerade

Jag skulle egentligen skriva lite om helgens aktiviteter. Samt lägga upp ett helt gäng med bilder. Men av någon anledning funkar det inte att ladda upp bilder. Sjukt irriterande. Teknologi är alltid emot mig.
Hela veckan har jag haft problem med att min dator plötsligt låser ut mig. Jag har ringt till Volvo IT typ sju gånger. De har låst upp. Sagt att jag måste uppdatera mitt lösenord på telefonen (vilket jag gjort) och sen konstaterat att problemet är löst. Några timmar senare händer samma sak. Det driver mig till vansinne.
Träning varje dag (nästan) funkar rätt bra här. Helt enkelt för att det inte finns så mycket annat att göra. Dock har jag tröttnat lite på att springa.
Så igår gick jag ner till parken där jag har sett en grupp köra Military Fitness förut. Jag frågade om jag kunde vara med. Och sen var det bara att köra.
Roligt. Lite som Cross Fit, fast med mycket mer kondition. Och inga vikter. Mycket benböj, armhävningar, ännu mer benböj, springa från träd till träd, göra spurter, hög hopp, olika magövningar och så vidare.
Förvånasvärt nog tyckte jag det var väldigt roligt att träna i grupp. Brukar inte göra det annars. Tror att jag har blivit Cross Fit skadad.
Det var iallafall skönt att köra 1,5 timmar med lite tyngre (dvs använda mer muskler) än löpningen. Och man blir alltid mer motiverad att köra lite extra när andra hejar än när man hejar på bara sig själv.
Idag har jag till och med lite lite muskelvärk.
Gött

Inga kommentarer: