lördag 27 oktober 2007

hit the wall


Äntligen ute och klättrat idag, första gången sen hur länge sen som helst. Det har varit så uselt väder hela sommaren, samt att min favoritklätterpartner lämnade mig för flytt till utlandet så det har nästan inte blivit nåt klättrat alls. Men idag var vi ute från tidigt morgon (hmm 11 iallafall) till solnedgång. Något kallt om fingrarna men annars perfekt klätterväder. Jag kände mig väldigt rostig till att böra med. Men du vet hur det är att klättra med C, ingen pardon, så jag ledde faktiskt 3 väggar. Mycket roligt. I början kände jag viss panik, men sista väggen gick hur bra som helst. Helt igenrostad var jag tydligen inte. Och nästan inga blåmärken på knäna. Kommer lite mer bilder på hur tuff jag är på väggen senare.
Efter klättringen åkte vi på middag till ett par vänner till G. Jag tänkte först tacka nej, men sen så tänkte jag på de råd jag hade fått på kursen i veckan. Ett var att jag skulle förhålla mig öppen till sociala kontakter. Så jag tackade ja, och det var faktistk mycket trevligt. Ett läkarpar från Island med vilka vi åt fantastikst god grillad biff. De hade två barn, och G hade sin dotter med så det var tre barn som sprang omkring hela tiden. Jag vet aldrig hur jag ska prata med barn. Ska man prata vuxenspråk? Barnspråk? Vad jag än gjorde så tittade de mest konstigt på mig. Hmmm.

Nu är det Ailen på TV, första filmen. Väldigt länge sen jag såg den.

1 kommentar:

Mikael sa...

låän ter som en strålande dag. Det ärt tur att C driver på, jag vet att du har mer vilja jag men du vet hur jag är. En jobbig vägg och sedan hem till chiops och wisky... imponerad av initiativet med middagen med, stark gjort! och mycket vunnet.
Love
Din Micke