tisdag 30 oktober 2007

office hell

Stormen har äntligen blåst någon annan stans och himlen har varit klar och kall hela dagen. Sommaren är definitivt borta även om den inte riktigt har varit här så har jag hela tiden levt på hoppet. För tillfället finns inget hopp. Kanske om ett tag. Ljus i mörkret.

Svårare att stiga upp på morgonen nu, jag har snoozat i 1,5 timmar i morse. Men det känns verkligen helt onaturligt att siga upp så länge det ser ut likadat som när jag gick och lade mig när jag tittar ut genom fönstret. Jag har bott i det här landet större delen av mitt liv. Kan fortfarande inte vänja mig vid mörkret.



Var och gav blod idag på förmiddagen. Mycke nöjd att jag för en gång skull inte var förskyld, sjuk eller på annat sätt otillgänglig när blodbussen var på plats. Har missat de senaste tre tillfällena på grund av ovan nämda anledningar. En irriterande sak var dock att jag för tillfället känner mig mycket friskare och i bättre form än jag har gjort på länge. Men jag hade kassa blodvärden. Det var nästan så de blev oroliga, jag ligger nedanför minimigränsen för antalet röda blodkroppar. Och detta när jag mår bra. Typiskt. Det är ungefär som när man får höra hur trött man ser ut en dag då man känner sig på topp. Händer mig lite då och då.

Frustrerande dag på kontoret. Mest på grund av en totalt frånvarande chef. Han skickar arga mail då han tycker att han får vänta på saker. Men han inser inte att anledningen att han får vänta är att vi först väntar på honom för att kunna avsluta den saken han väntar på. Jag vet inte hur nuvarande tillstånd ska lösas. När jag tänker på kursen jag har gått, så har vi ju fått prata om saker och egenskaper som en bra chef bör ha. Jag tror att våran lyckas missa alla dessa. Och det blir värre och värre. Vi tappar greppet och chefen tappar kontrollen. Snabb väg till totalt kaos på jobbet. Fick i alla fall nöjet att svara på frågan -Varför har jag inte fått detta? Vem ligger bollen hos? Jag är trött på att behöva vänta. att: Bollen ligger hos dig!! (sen två måndader så vem är det som väntar)
Ha ha ha bullseye!

Undrar om jag har jobbet kvar...

1 kommentar:

Mikael sa...

Aoch! Det där låter inte som en ok dag för mig. Det där med blodvärdena är inte alls bra. du bör kolla upp det om ett tag igen. Har för mig att det var på det visset som mattias upptäckte ngn form blödning eller körtelfeber vill jag minnas.

Det där med bossen måste varit skönt att säga. Tråkigt att det ska behövas dock. Men jag har själv insett hur nödvändig en bra chef är för att jobbet ska va smidigt.
Det är en stor sillnad mellan att delegera ansvar och att släppa taget.

Här är marken vit av ett centimetertjockt lager frost och det är riktigt kallt.
Det blir mörkt tidigare än halv fyra nu. längtar efter snön sm kommer bidra med ngt ljus.

Längtar efter semestern vi ska ha i februari

Kram