fredag 27 juni 2008

honey love

det finns något djupt tillfredställande med att äta honungsmackor. Jag vet inte vad det är. Men det gör mig väldigt glad. Lycka i miniatyr.

Väldigt förkyld, även om jag mår bra. Grymt snuvig dock. Jag fortsätter att kurera mig. Verkar som det funkar hyfsat eftersom ingen allvarligare sjukdom har brytit ut ännu (ta i trä)

Tittar på fotbollen lite med ett halvt öga. Har gått en timme av matchen och det står 1-0 till Spanien. Jag hejar på Ryssland men jag anar att spanjorerna har mer erfarenhet.

Nästa vecka kommer Leonard Cohen till Sverige för en spelning. Tyvärr i Helsingborg, annars hade jag nog väldigt gärna gått. Vet du att Cohen har skrivit två böcker? The Favourite Game och Beautiful Losers. Har du läst? Kan vara intressanta. Jag ska se om jag hittar dem i nåt antikvariat eller så.

Blev inget gymmande idag för jag var kvar på jobbet så länge. Och tro det eller ej, jag har muskelvärk från i förrgår. Och då körde vi väldigt lungt. Det känns direkt att man inte gymmar på ett tag. Förhoppningsvis kommer jag iväg imorgon.

Det börjar skymma så smått här nu. Dags att gå och lägga sig. Jag längtar tills jag kommer upp till dig och få se riktig midnattsol (nästan antar jag). By the way, Spanien gjorde precis ett mål till. Så det blir nog Tyskland/Spanien i final.

Ciao

1 kommentar:

Mikael sa...

jag som hoppaes på ryssland där menmen. Jag hoppas du håller dig frisk, med tanke på hur seg en sommarförkylning kan vara.

Jag tycker du är jätteduktig som diciplinerar dig till all träning.

Fortsätt med honungen, det är jag övertygad om hjälper