söndag 29 juni 2008

idag

idag har jag vaknat näsa mot näsa med en hund
promenerat i skogen innan alla andra vaknat
traskat runt på stan
gått iväg från stan då ångesten över shoppingdesperata människor blivit för stor
idag har jag ätit chokladkaka och druckit té
jag har suttit på en uteservering med syster
och frusit
idag har jag tittat på tatuerade hårdrockare på stan
förundrats återigen över hur lika varandra alla är
folk skarttar åt brats
det här är samma sak fast med svarta kläder
idag har jag ätit tacos med min äldsta vän i göteborg
pratat liv, jobb och framtid
tittat på Sex and the City avsnitt
druckit kaffe
delat tystnad
nu är idag slut
vi får se vad som händer imorgon

2 kommentarer:

Mikael sa...

låter som en bra lördag även om jag spårar en viss melankoli i din text. själv har precis kommit tillbaka till Lannavaara klockan 03:20 från kirunafestivalen. Hellakopters, dag vag, Loop troop och även sahara hotnights var riktigt bra men Looptroop nådde inte fram till publiken riktigt.
Det var dock rätt mycket testoseron i luften och jag såg mycket stök.

saknar dig mycket nu är det läggdags.

puss

Mikael sa...

http://web.mac.com/mikaeledland/MGE/Welcome.html

Min lilla webplats, jag har inte lagt upp för några kommentarer eller så och mycket är ofärdigt men bolggen rullar