tisdag 13 januari 2009

face your svagheter

precis kommit in efter en promenad med Naja. Det är väldigt skönt att komma ut och gå precis innan man ska gå och lägga sig. Men jag lyckas aldrig någonsin göra det på egen hand. Det känns bara så meningslöst och tråkigt att gå ut och promenera själv. Och jag vet, har man alltid hund så vill man inte gå ut och promenra de flesta kvällar. Men när man bara lånar en då och då så är det väldigt skönt.

Två dagar kvar i bokslutet och mycket att göra på kontoret. Men ännu inte en ohållbar stressnivå. Bara en lite lagom så man presterar bättre. Jag var rätt så nöjd efter att ha pratat med Johan, killen som höll min intervju. Han sa att mitt CV var mycket starkt, att jag hade väldigt bra rekomendationer och prestationer, att jag är en väldigt positiv person som gjorde ett bra intryck och att han rekommenderade mig för tjänsten. Undrar varför jag inte fick den..?
Men jag är nöjd att jag gick och frågade ändå. Har skjutit på det ett tag nu. Jag tror alltid att det ska vara så obehagligt att konfrontera någon och fråga om sina svagheter. Men det brukar löna sig fler gånger än inte.

Hyresvärden var här (för andra gången) för att diskutera temperaturen i duschen. Vet inte om du har märkt att vattnet varierar mellan kallt och varmt. Jag har tyckt det är rätt så störande iallfall. I vilket fall som helst så trodde han att det berodde på blandaren. Han sa att egentligen ska man stå för det själv. Men han gick med på att föreningen betalar hälften och jag andra hälften. Han skulle köpa en och komma och installera. Du får hålla dig borta. Tror han att det bor en man här som kan installera grejer kommer han aldrig att göra det åt mig...

Förutom det så längtar jag mycket tills du kommer och bor med mig.

2 kommentarer:

Mikael sa...

cid det här laget så undrar det nog vem "mysreious edland" är som aldrig visar sig. pch uppenbarligen inte lyfter ett finger hemma...

Men jag börjar bli lite trött på dina kvinnosgauvinistiska fasoner. Passa dig så att jag inte börjar förvänta mig att du ska städa och laga mat. som det är nu är jag yacksam att du gör dey så mycket som du gör. ;-)

Jag håller med om det där med promenerandet, det är avkopplande att göra det innan läggdags och en hund hjälper motivationen.
Länehund är ju för tillfället en smidig lösning.

love, I'm comin home!

Mikael sa...

och du, det var bra att du kolla med Johan och fick reda på att du gjort ett bra intryck. dåligt av dem att inte höra av sig.

brukar också dra mig för saker jag inte är så sugen på.

Ska köpa Nike kläder så att jag blir en "just do it"