måndag 12 juli 2010

massor gjort idag

har upptäckt en alldeles ypperlig sak. Simone tycker om att ligga för sig själv och leka på morgonen. Bara man ger henne något att titta på eller pyssla med så kan hon ligga och småskratta för sig själv nästan fyrtio minuter. Massa tid att äta frukost, duscha eller vadhelst. Idag läste hon en bok.
Efter frukost gick vi iväg till polisen för att göra ett pass till bebisen. Verkar som om hela Göteborg plötsligt kom på att de inte hade något pass några fåtal dagar innan semestern. Det var över hundra personer i kö innan oss. Beräknad väntetid två timmar. Suck. Ingen idé att stå och vänta där så vi tog en promenad på kyrkogården. Grönt och skuggigt och mycket skönt. Speciellt med tanke på att det är över trettio grader i stan idag.
På eftermiddagen kom moster Ewa och hälsade på för att pussas lite med bebisen.
På kvällen bakade jag bröd och gjorde paj medan bebisen låg och vädrade mjölkmagen. En rätt så produktiv dag.
Och nu så regnar det. Happy Joy. Hade jag inte varit så trött hade jag kunnat tänka mig att gå ut och gå en sväng. Jag brukar inte var den som klagar på varmt väder, snarare tvärtom. Men de senaste dagarna har faktiskt varit rätt så jobbiga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Happy family, Simone ser ut som en liten randig tiger i boken. Mycket begåvat litet barn som redan kan läsa. Läckra pajer och bröd, hoppas att jag får smaka. Mycket bra bildkomposition med Ewa och Simone. Vilande pappa med sin dotter. Livet leker för er (hoppas i all evighet). Var är mamman?