fredag 8 oktober 2010

same same but different

nu har jag jobbat min första vecka. Och förutom den extremt dåliga starten i måndags så har det gått bra.

På hemmafronten har det gått över förväntan. Den jobbiga tiden vi förväntade oss, då Sim skulle vänja sig vid att vara med Micke och äta mat istället för att var med mig och dricka mjölk uteblev helt. Istället hugger hon in på avokado och banan med liv och lust och slurkar mjölk och gröt ur flaska som om hon aldrig gjort någonting annat. Micke tar henne även på nätterna och vi har lyckats reducera tre nattammningar till enbart en. Och på så sätt är jag inte alls trött på kontoret.

Kontoret ja. Så många förändringar de senaste sex månaderna. Helt ny ledning, helt nytt huvudkontor, planer på att lägga ner, planer på att flytta till Bryssel, massa nya människor jag inte känner igen och ingen vet någonting om någonting. Men ändå. Börjar jobba mitt i bokslutet. Samma kaos som när jag gick hem, samma problem, samma frågor, samma detaljstyrning, samma brist på tid. Ingenting har ändrats. Ingen har lärt sig någonting. Bara nya människor som gör gamla misstag.

Och jag lider av en ny stress. En jag aldrig har haft förut. Stressen att vilja komma hem i tid. Att inte jobba över. Att hinna spendera några timmar med Sim och Micke innan det blir natt.

Får se hur det löser sig. Just nu jobbar jag på att komma in i rutinerna.

Inga kommentarer: