söndag 31 oktober 2010

screamy nights

nu ska jag för ovanlighetens skull publicera ett helginlägg med bilder. Det var länge sedan jag hade några bilder alls. Micke fotar mest och hans bilder blir mycket bättre så det blir inga bilder på min sida.

En lite sammanfattning iallfall.
Sovit väldigt dåligt hela veckan på grund av en aktivt slurkanade och skrikande bebis. Kommer hem fredag efter jobbet i mer eller mindre zombiefierat tillstånd. Tänker att det inte kan bli så mycket värre, så vi beslutar oss att försöka sluta mata Sim på natten. Alla somnar och hon vaknar klockan ett förväntar sig en slurk som vanligt. Men det blir ingen. Och du börjar skrikfesten. Och fortsätter, och fortsätter, och fortsätter. Efter en och en halv timme slänger Micke iväg mig för att sova på soffan och efter ytterligare en och en halv timme blir det tyst. Hon skrek utan uppehåll mellan ett och fyra. Så lördag morgon var ingen pigg och glad historia. Vi packade ihop oss iallafall och gick iväg på promenad. En tur ner till hamnen och en sväng till Myrorna för att uppdatera bebisgarderoben lite.
Sen en fika på Le Pain Francaise med Joel. Både jag och Micke börjar känna av att vi kanppt sovit något på natten.
Lördag natt stålsätter vi oss för plågor och skrik. Simone läggs i vanlig tid och vi har tänker oss en lugn kväll framför Mars Attacks. Men vi var så trötta så det blev att lägga sig vid nio och hoppas på några timmars sömn innan skrikfesten började. Jag på soffan och Micke på sängen. Efter fem timmars oavbruten sömn vaknar iallafall jag av pur förvåning. Skriken uteblev och vi fick en hel natts sömn. Men en natt gör ingen höna eller något sådant. Vi får se hur det blir med sömnen ikväll.

Söndag spenderade jag på Grimmered med mina föräldrar. Vi lekte med Sim, matade henne, tog en promenad, köpte lite smågrejer och hade allmänt trevligt.
Nu tittar jag på Indiana Jones medans Micke är och handlar mat. Är förkyld med ont i halsen och inte jättepigg på att gå till jobbet. Och jag håller alla tummar jag har för att natten ska bli lugn.

Inga kommentarer: