söndag 27 mars 2011

a bad week and some sunny days

två veckor sedan vi var på väg. Och nu är vi tillbaka hemma och på väg till jobbet istället. Kan inte riktigt säga att det har varit en jättebra tid, de senaste två veckorna.


Först kom vi nästan inte iväg alls. Sim var lite halvkass i magen. Och jag blev jättesjuk, däckad i soffan. Det är så väldigt typiskt. Här längtar man som sjutton efter värme och semester. Och vad händer? Dagen innan avfärd går kroppen i strejk och man blir sängliggande. Efter många turer och diskussioner så bokade vi iallafall om resen, så vi åkte på Tisdagen istället för på Söndagen. Missade dagar, mer pengar, men iväg kom vi iallafall. Väl hemma så tar jag en vecka ledigt till. För att vila upp mig, hänga med Micke och Sim och ha det allmänt trevligt. Vad händer. Jag jobbar en dag. Sen blir jag sjuk. Igen, Sängliggande resten av veckan. 

Så det här året, hittills har mest varit väldigt kasst. Stress, sjukdomar, känslor av misslyckande och otillräcklighet. Så dåligt att det är inte ens värt att skriva om. 

Men vi har pratat och pratat och pratat. Och nu ska det bli ändring. Och alla ska må bättre. 

Från och med nu. 

Resan var iallafall jättefin. Och jag är glad att vi kom iväg trots allt. Här är några av mina favoritpix. 
Micke har lagt upp mycket fler mycket fina bilder här


Banantime

Solnedgång

Utsikt från ovanför vårt hus

Skruvad skog

Fiskmiddag

Ännu mer fiskmiddag

Riding baby

sexy papa

Uppäten fiskmiddag

Sim i nya hippiebyxoe

Baddax


Rädda bebisen

Sagostund

Arlanda

fin häst

Tuva

I bärselen

Nerför trappan

Freedom

Inga kommentarer: