torsdag 10 mars 2011

rainy on the inside

jag känner mig väldigt trött på mig själv för tillfället. Trött på mitt hår, trött på mina kläder, trött på mitt ansikte. Allt är grått, glåmigt, vintrigt, fult. Jag vill ha vår. Tänk att få komma ut, dra ett djupt andetag och känna lukten av gräs och asfalt. Kunna gå i klackar eller converse. T-shirt och shorts. Klänningar. Inspirationen lyser med sin frånvaro och jag känner mig lika ful som det snöblandade regnet utanför.

Senaste tiden har varit lite trist. Micke har varit sjuk igen. Denna gången obehagligt scary med ambulansfärd till sjukhuset. Och tråkig tråkig väntan för att få träffa en läkare. Ingen fara visade det sig. Men väldigt uttröttande och jobbigt. Mest för honom då. En bra sak i det hela var att syster fick en crash course i bebispassning, då hon fick en Sim dumpad i knäet i ett par timmar. Och det gick hur bra som helst. Vi får göra en repris utan en sjuk micke i bakgrunden. Jag fick iallfall en ledig dag med tid för fika och promenader då Micke låg hemma och vilade upp sig lite.
Annars har Sim varit lite gnällig och irriterad de senaste dagarna. Ätit lite dåligt, sovit lite dåligt och suttit fastklistrad på mig som ett frimärke när jag kommer hem från jobbet. 

Men nu är det bevisat.
Det går att laga semlor med en hand.  
Och de blir grymt goda.
 


Inga kommentarer: