onsdag 30 mars 2011

jag kan inte komma ihåg sista gången alla sov

det här är nog första gången på for ever and ever som jag sitter uppe själv på kvällen. Micke och Sim sover, och jag sitter uppe, äter passionsfrukter och läser bok. Det vanliga är ju att jag lägger mig med Sim och Micke sitter uppe halva nätterna. Det känns ensamt och skumt men på ett väldigt skönt sätt. Jag var även ute och sprang förut på kvällen, och upptäckte hur fullt mitt huvud var av tankar jag inte hunnit tänka. Det räckte bara att börja röra på benen för att det skulle börja snurra uppe i skallen. "Jobb, hemgrejer, jobb, städning, träning, semester" and so on. Det tog nästan inte slut. I vanliga fall brukar mitt huvud vara tomt på tankar när jag springer. Det är en del av tjusningen med löpning. Men inte idag. Idag var ingen rofylld löprunda. Men ack så välbehövlig. 

Inga kommentarer: