onsdag 30 mars 2011

one day in the rest of my life

att starta en helt nytt liv låter ytterst pretentiöst och lite "stuffed up" trots att många lovar sig saker varje nyår. Jag brukar aldrig ge några nyårslöften men behöver verkligen en förändring i mitt liv nu för att må bra. Så jag tycker att det är godkänt med att försöka med ett nytt liv. Eller kanske bara en liten förbättring i mitt nuvarande.

Hursomhelt, igår var ett litet delsteg i hur jag vill ha det.
Kvalitetstid utan stress.
Bra dag på jobbet. Sen åka därifrån tidigt. Handla goda ingredienser till god mat och hyra film.

Och angående hyra film. Jag har verkligen legat av mig. Har så dålig koll på vad jag vill se, vad som finns, vad som har gått på bio nuförtiden så det nästan är pinsamt. Har inte någon biofilm sen Avatar för hundra år sen och det har gett usla resultat i filmkoll. Jag hade sådan hjärnsläpp att jag var tuvngen att fråga videokillen vilken film jag skulle hyra om jag ville ha bra action. Han föreslog för övrigt Red med Bruce Willies, som var rikigt bra om man är ute efter rolig action.

Jag mötte upp Sim och Micke på Grimmered. Vi lagade den goda maten, såg den roliga filmen, lekte med den glada bebisen och hade massa tid att prata och skratta.

Det är så jag vill att vardagar ska vara.

Inga kommentarer: