söndag 7 augusti 2011

glimtar från sommarslut

vi gjorde genidraget att hänga lite hemma hos mina föräldrar när under tiden de varit bortresta. Och nog för att jag älskar min lägenhet, men helt och hållet semesterkänsla blir det inte när man är hemma och hela tiden känner att det är saker som bör göras. Men där borta. Där har vi sovit, frossat i vattenmelon, ätit pizzor, lekt i trädgården, druckit kaffe på verandan och massa annat slappt. Vad vi inte har gjort är städat, pysslat, fixat grejer, tvättat eller annat som man annars alltid gör hemma.
För tillfället så verkar sommaren vara över. Det häller ner regn, är grått och kallt samt att jag börjar jobba på Måndag. Känner mig inte helt pepp. Hade gärna semestrat lite till. Men vi pratar om en lite långweekend i nåt nice hotell i fjällen i september, så jag får se fram emot det istället. 

Vi tog en liten tur till Botaniska för vad vi hade tänkt en promenad. Men det fanns så många spännande saker att titta på precis vid ingången att vi stannade där i två timmar. 
Mamma har lärt henne lukta på blommor. Så nu luktas det överallt 
Yay! Jag ska få dem att flyga
Hallå? Blir ni inte roligare än så??
Leka fotomodeller
Äta glass
Sitta på trappan
 Det blev även en tur Slottskogen. Där promenaden inte sträckte sig längre än till getterna där Simone hittade en kompis. Interaktionen var total. Den lilla flickans pappa plockade löv, gav dem till Sim, som i sin tur räckte dem över till den lilla flickan, som matade getterna. Fett kul i nästan en timme.
Bää

Inga kommentarer: