tisdag 27 december 2011

Glimtar av en Jul

Japp, då var den här julhelgen över. Mycket trevligt, lite jobbigt, massor mat, ännu mer julklappar, Simone har varit sjuk, vi har stressat. Jag antar att det är ungefär som en vanlig jul.

Min inställning till julen är lite ambivalent. Egentligen tycker jag det är fantastiskt trevligt, varmt och mysigt. Speciellt hemma hos föräldrar. Där känns det som det blir jul på riktigt. Å andra sidan tycker jag att det ibland kan bli lite för mycket. För mycket stress, för mycket mat, för mycket presenter. Jag hade hellre haft en jul då vi bara hängt tillsammans hela familjen, spelat spel, ätit god mat (i lagom mängder) promenerat och vilat mycket mer.

Men nu blev det väldigt trevligt ändå. Hemma hos mamma och pappa. Med Ewa och Sammi, Micke och Simone och mig. Mickes familj kunde inte komma så vi blev inte fler än så. Fantastiskt julklappar. Ännu godare mat och en glad Simone trots sjukdom.

Hur som helst. Tack så väldigt! Mamma och pappa framför allt! Men också "Ada, Tyton o Ammi". För att ni har gjort Simones första medvetna Jul en så väldigt glad tillställning. Det är sådana jular jag vill att hon ska komma ihåg när hon växer upp. 

Skåla i champagne

Julklapps en masse
Simone var väldigt engagerad i utdelningen
En av alla Muminpresenter till Sims stoora glädje
Gunga julgranskulor (dagens lek)

Juldagsfrukost (the best frukost in the world)

Och ankan till middag


GOD JUL!!!







Inga kommentarer: