lördag 31 december 2011

home alone

Micke och Simone åkte iväg till stugan i Onsdags. Jag har varit hemma själv i två dagar och tre nätter. Innan de åkte kändes det som om jag skulle ha oceaner av tid att göra saker på. Jag hade tänkt träna, och göra lite after christmas shopping, och kanske ta en fika eller två, möjligtvis städa och hänga upp lite tavlor. Men i realiteten har jag sovit, och läst och tittat på TV. Ätit lite ibland. Inte ens bakat de där lussekatterna jag hade tänkt baka. Ingenting förutom legat i soffan i olika positioner. Jag hade ingen aning om att jag var så trött och energilös, så tom på allt. Jag hoppas att två dagar hemma själv kan ha avhjälpt det hela lite.

Micke och Sim är på väg hem just nu. Och jag saknar dem lite. Det är väldigt tomt utan bebis hemma. Men väldigt mycket tid till att göra ingenting. Man inser inte hur fullständigt hon tar hela ens uppmärksamhet i besittning förren hon inte är där och gör det.


Inga kommentarer: