fredag 16 december 2011

julbord eller christmas table när man jobbar mestadels med amerikaner

Julbord med jobbet på Hotell Eggers igår. Fin miljö, fint hotell, fint att komma iväg på julbord. Men annars. Nja. Maten inte alls särskilt intressant. Jag lagar bättre. Köttbullar, korvar, sillar, skinkor, andra skinkor, ännu mer skinkor, apelsiner, typ bridgeblandning som godis. Alltså. Julmaten tycker jag ska vara något utöver det vanliga. Någonting som inte är vardagsmat. Det ska inte vara mat som man lika gärna kan laga hemma närhelst. Det ska vara något man äter bara en gång om året och som är fantastiskt gott. Det ska vara "theJulmat". Det här tyckte jag bara var tråkigt. Och tyvärr. Jag måste säga. Sällskapet. Alla hade gått hem till kvart i tio. What's up with that. Också lite lamt. Ja ja. Ser fram emot julafton istället.

Ja det fanns sånghäften, men ingen verkade kunna melodierna

Och jag vet inte varför jag ser så skum ut. Drack inte mer än ett glas vin. Lovar


Inga kommentarer: