torsdag 21 februari 2013

sånt som bara barnets föräldrar tycker är roligt

  • Simone har tagit det här med att "talk to the hand" till en konstart. Till exempel, lyfta upp sin hand, vifta lite med fingrarna och utbrista: "MAMMA HAND, MAMMA HAND, LILLA HAND PLATAL MED DIG"
  • Annars idag, Simone vill behålla nattklänningen på sig när vi ska till dagis. Jag bara "visst visst inga problem, vi sätter på de andra kläderna över" När vi kommer till overallen tittar Simone allvarligt på mig och "MEN MAMMA, SIMONE KAN FAKTISKT INTE GÅ MED NATTKLÄNNING TILL DAGIS" Jaha, nähe, det är klart. Det är bara göra om och göra rätt.
  • Och det här med att prata om sig själv i tredje person. "LÄMMNA HENNE I FLED, HON VILL TITTA PÅ SHAUN THE SHEEP" Jag bara "Hmm?? Va? Vem pratar du om? "SIMONE SÅKLAT"
  • Eller en oresonlig plötsligt skräck för ballonger. ARRGHHH!! DET LIGGEL EN BALLONG I MITT LUM. TA BOLT BALLONGEN. JA E JETTELÄDD!! Say what?!
    På väg till dagis...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker också att det är luligt med allt balnplat. Barnen har obegränsad fantasin, varför ta det slut? Pussar mamma

Mikael sa...

Underbart beskrivet! Jag kan riktigt höra det. Och det där med tredje person... det är intressant.

scarecrow sa...

de har lagt märke till det på dagis också och kommenterat. Deras teroi var att hon testar olika aspekter av språket. Och Ann-Christin påpekade igen att hon pratar väldigt mycket.

Anonym sa...

Hahaha, det är så roligt så jag dööör!!! Fortsätt med såna inlägg, önska jag kunde höra det på riktigt...