onsdag 3 april 2013

disorganized

Micke är i Kiruna och jag har som vanligt problem med att hålla rutinerna.
Hämta Simone igår var inga problem. Och hon ville till och med följa med hem.
Kändes som en vinst.
Men sen började en nästan två timmars gråt/gnäll session som gick över först när hon hade producerat ett nummer.
Och jag förstår att hon känner obehag och att det är jobbigt.
Men efter två timmar med NÄÄÄ på allting, krälande på marken, dragande i mina kläder, förstörande av saker jag gör (typ jag hänger tvätt hon drar ner den) är mitt tålamod väldigt tunnt.
Och sen får jag dåligt samvete över att jag tröttnar.
Vi lägger oss klockan åtta, läser tre böcker, släcker ljuset.
Ingen gnäll.
Jag somnar.
Vid midnatt vaknar jag till lite.
Och upptäcker att Simone fortfarande är vaken!!
What the fuck!?
Midnatt!!
Morgonen går oväntat bra. Jag gör French Toast som jag får äta själv eftersom Simone vill ha morot.
Vi klär på oss. Borstar tänder. Går hemifrån. Ingen gnäll.
Vi kommer till dagis. Lämnar. Pussar.
Och jag upptäcker att jag har glömt bilnycklarna hemma.
Samt att jag har parkerat bilen vid dagis.
För att det ska gå snabbare på morgonen.
Arrrghhh!!
Ibland blir jag så trött på mig själv.
Gå fram och tillbaka. Med dator och väskor. Igen. Extra 25 minuter. Suck suckelisuck suck.

1 kommentar:

Anonym sa...

...och sedan får du puss från Sim och allt tråkigt är som bortblåst. Puss från mamma