söndag 28 april 2013

it's shiny, it's red and it's my precioussss!!!

helgen är passerad. April är i princip passerat. Helt galet att det redan är Maj, jag tänker mig att det är precis ett litet tag sen jag kom hem från Polen. 
Iallafall. 
Vi hämtade äntligen ut bilen i lördags. Nu står den här utanför, shiny och röd och fin. Mycket rolig att köra. Och jag går till fönstret med jämna mellanrum för att kolla att den mår bra. 
Lördagen ägnade vi även åt lite spontan loppmarknad i Vasa, en promenad i Keillers park och Mickes mormors födelsedagsfirande. Det var en bra dag. Det var det. Även om jag emellanåt kände mig oförklarligt nere. Ingen förklaring. 
Söndagen gick lite trögt. Frukost, häng hemma, lunch. Sen obestämdhet och gnäll. Gå ut, inte gå ut, åka och kolla på möbler, åka och handla mat. Jag ville gå ut och springa. 
Det slutade med att vi åkte till Grimmered för att hämta cykel, jag handlade mat och lagade middag och lunch och sen var dagen slut. Jag har inte sprungit och är mycket besviken på mig själv. 
Den nya bilen. Måste komma på ett bra namn. Clion var ju "blåa blixten" Och nej, jag tänker inte kalla den "röda faran"
Gårdsloppis
Balans
Ibland kom det solglimtar
Hos Gull
Steker Hirsplättar
och nej. Sim åt inte en enda

1 kommentar:

Anonym sa...

Bilen är fin fin, jag blir glad när jag tittar på den. Och jag blir hungrig när jag tittar på plättar :)Pussar mamma