söndag 14 april 2013

fortfarande förkyld, men lyckades med en bra helg ändå

söndag kväll nu. Och istället för att vara freezing kallt så är det snålblåst och regn. Men det var några enstaka timmar vårväder i förmiddags. Man får vara glad för i alla fall glimtar av vår. 
Helgen försvann i ett virrvarr av aktiviteter. 
Fredag såpass sjuk så jag stannade hemma och tog det lugnt. Typ. En promenad på stan, en kaffe på Viktors och framkallande av foton till mormor. Sen inte så mycket mer. Laga mat, leka med Sim och somna på soffan rätt tidigt.
Lördag åkte Micke iväg för att fiska hela dagen. Jag och Simone hade förmiddagen tillsammans och och sedan kom pappa för att sitta Simvakt medans jag och Anna gick på chokladprovning. Mycket roligt och gott och intressant. Det mest intressanta var att smaka på en vanlig Marabu mjölkschoklad bredvid riktigt fin choklad. Skillnaden är milsvid. Efter provningen åkte vi hem till mig för att avlösa en trött men nöjd pappa. Sim är bra på att köra slut på folk. Anna lekte med henne medans jag fixade pizza för lunch. Torkade fikon, mozarella och goudaost. Mycket mycket gott. 
Söndag åkte vi iväg till garageloppis och köpte massa småpryttlar. Och sen spenderade vi resten av dagen på Grimmered. Meningen var att bara byta däck. Men det blev trädgårdshäng, bad, lek i trädgården och kaffedrickande. 
Praliner 
Anna och jag
Simone och Micke läser Bamse

Kast med liten Simonutt

Trädgårdsarbete
Vi hittade julgranen
Och efter en lång dag, på väg hem

Inga kommentarer: