onsdag 10 april 2013

trail running

igår hade jag och Micke en dejt. Iallafall nästan. Rikard kom för att passa Simone, till hennes stora glädje. JA VILL INTE GÅ Å SPLINGA, JAG VILL STANNA HÄL, MED LIKKALD. Och vi åkte iväg till Härlanda Tjärn för att springa på Getryggen. Vi bestämde oss för att korta ner sträckan en bit eftersom jag typiskt nog blivit förkyld. Men förkyld eller ej. Har vi skaffat Simvakt, då ger vi oss ut. Så är det bara. Och jag är väldans glad att vi gjorde det. Turen var jätterolig och skön och inte alls jobbig. Trots att vi sprang i skogen och över berg och uppför så tänker jag inte alls på att hinna bli trött. Jag är så upptagen med att ha koll på var jag sätter ner fötterna samt titta på utsikten att tröttheten kommer sekundärt. 
Jag hoppas verkligen att vi kan göra om det snart. 
Och vad gäller passandet av Simone så klarade Rikard det galant. Trots att han fick ett oväntat äventyr med en stor nummer 2. Och en Simone som vill duscha. Han klarade det så bra att Sim blev väldigt ledsen när han skulle gå hem och sova.  
Utsikten. Lägg märke till att sjön fortfarande är frusen invid kanterna

Micke lufsar fram som en smidig älg genom skogen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mera terränglöpning! det var mycket kul. Och brorsan gjorde ju ett grymt bra jobb medan vi var ute.
/Micke

Anonym sa...

Tyckte det var kul att det gick så bra!
/Rikard