onsdag 19 juni 2013

Aktiviteter

Då vi inte har några som helst semesterplaner lagda funderade jag lite på vad man kan roa sig med hemma. Tillsammans med en aktiv treåring och en mindre lättroad förälder (jag). Det här kom jag på hittills. Mer förslag tas gärna emot.

  • Tjolöholms slott. Fint slott, bra kaffestuga och en trevlig badstrand.
  • Billdals gård. Stor park för picknick. Öde gård. Fin strand på Killingholmen.
  • Lärjeåns trädgårdar. Typ, trädgårdar. Och kaffe. Kanske promenad. Har inte varit där ännu.
  • Nolhaga park. Djurpark, lekplatser, promenader och bad i sjön Mjörn. Ser fint ut på bild.
  • Östroos fårfarm. Lammsafari. Say no more. Lööved it förra året.
  • Astrid Lindgrens värld. Lite längre bort, men säkert roligt (för vissa mindre typer)
  • Borås djurpark. Sim redan besökt. Men inte hennes föräldrar.
  • Havets hus i Lysekil. Ett hus, vid havet. Med djur.
  • Kättilröd 4H gård. En bondgårdsliknande gård i Tuve. Med bondgårdsdjur.
  • Tripp med båt i Södra skärgården. Fint, billigt och roligt.
Sen finns väl standardlösningarna
  • Universeum. Vårat hem borta från hemmet.
  • Naturhistoriska. Lite creepy tycker jag.
  • Världskulturmuseet. Nära och bra. Och mycket ytor att röra sig på. God mat.
  • Sjöfartsmuseet. Lite boring. Men bra variation.
  • Stadsmueet och konstmuseet. Det förstnämda har stor barnavdelning. Brukar vara crowded.
  • Rhööska med favoriten. BIBLIOTEKET
  • Nostalgicum (det är mest jag som vill besöka)
  • Alfons Åbergs hus. Hört att det ska vara kul.
  • Botaniskas växthus. Mycket poppis hos Simone.

Inga kommentarer: